هنرکده سورن طرح

هنرکده سورن طرح ارائه دهنده کالاهای دست دوز و سفارشی بصورت کیف های زنانه و بچگانه و نقاشی بر روی انواع پارچه به مشتریان عزیز خدمت رسانی می کند

گوگل ادز-گوگل ادوردز-سیستم تبلیغات کلیکی-google Ads 

گوگل ادز(Google Ads) ( نام قدیمی: گوگل ادوردز ) سرویس تبلیغاتی شرکت google است که امکان ایجاد کمپین‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نام داشت، یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود.

گوگل ادز-گوگل ادوردز-سیستم تبلیغات کلیکی-google Ads

با کمک گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد.

گوگل ادز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بوده‌ است. سرویس تبلیغات در گوگل به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که. سایت‌هایشان بر حسب رتبه‌ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده‌است در نتایج جستجو مشخص می‌شود. بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل. برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند. به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.

به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه‌هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید. می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو حتی اولین وب‌سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدمات‌تان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.

در این روش، تبلیغات دهندگان در گوگل به ازای نمایش آگهی خود در گوگل مبلغی پرداخت نمی کنند. در واقع نمایش آگهی متنی در گوگل رایگان است. اما به ازای کلیک بر روی آگهی مبلغ از اعتبار اکانت گوگل ادز کسر می گردد. در تعاریف این نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی می گویند یعنی تبلیغات دهندگان به ازای کلیک هزینه پرداخت می کنند. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم می‌کند. یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر می‌کند. و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.

گوگل ادز

در سال 2018 گوگل تمام موقعیت های تبلیغاتی خود را در ساب دامنه گوگل ادز جمع آوری کرده است. و کاربران از سراسر دنیا می توانند وارد این سایت گردند و از خدمات تبلیغاتی گوگل بکار ببرند. یکی از بخش های تبلیغاتی گوگل ادز می باشد که به معنی ثبت لینک های تبلیغاتی در موتور جستجو گوگل می باشد.

سرویس گوگل ادز ویژه افرادی می باشد که دارای وب سایت می باشند یعنی در واقع تنها کسانی می توانند. از گوگل ادز در بخش موتور جستجوگر آن تبلیغات کنند که وب سایت داشته باشند و بتوانند در نتایج بالاتری قرار گیرند.

نحوه عملکرد گوگل ادز

گوگل ادز به معنی تبلیغات کلمه ای می باشد. که وقتی در گوگل شما کلمه یا عبارتی را جستجو میکنید 10 نتیجه اول گوگل وب سایت هایی هستند. که براساس رعایت نکات فنی و اصطلاحا به صورت ارگانیک ربات گوگل آنها را نمایش میدهد. ولی به کمک گوگل ادز میتوان سفارش نمایش لینک های تبلیغاتی را داد به صورتی که شما تعیین میکنید. که در زمانی که به طور مثال کلمه موبایل جستجو شد وب سایت من. با این آدرس و با این عنوان در معرض دید کاربر قرارگیرد. و بعد در این کار با سایر متقاضیان رقابت میکنید. که هر کاربری هزینه بالاتری را پیشنهاد بدهد در لینک اول قرار خواهد گرفت و سایر متقاضیان بعداز آن مشخص میشوند. گوگل ادز، بسته به کلماتی که کاربران انتخاب می‌کنند. و میزان سرچ یک کلمه، هزینه‌های را برای آن تخصیص می‌دهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای SEO است.

این عدد بر حسب شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع آن. و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR می گویند تغییر می‌کند. تبلیغ ادز که یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی است، برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند، بسیار مؤثر است.

گیرایی تبلیغ و هدفمند بودن آن، عاملی است که بر حسب شرایط صنعت تعیین می‌شود.

از طرفی میزان کلیک کردن روی آن، علاوه بر مورد فوق، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز هست. افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونه‌ها یا extensionها هستند که ۲ نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است. یکی از این دو افزونه callout است که به تبلیغ دهنده این قابلیت را می‌دهد که ۲۵ کاراکتر بیشتر بنویسد. طبیعتاً افزایش تعداد حروف، در دیده شدن بیشتر مستقیماً تأثیرگذار است.

افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغ دهنده این امکان را می‌دهد. که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند. و البته حجم تبلیغ، بزرگتر می‌شود و احتمال کلیک آن را افزایش می‌دهد.

در کل امتیازی که گوگل به تبلیغ می‌دهد در قالب quality score مشخص می‌شود که از ۱ تا ۱۰ رتبه‌بندی می‌شود. هرچقدر quality score بالاتر باشد، هزینه به ازای هر کلیک کاهش می‌یابد.

با روش خاصی شما میتوانید شماره تلفن ایران را به تبلیغات گوگل خود اضافه کنید. این روش به این صورت است که فایل اکسل خاص اضافه کردن تلفن رو دانلود میکنید. و آنرا با کد ایران و بدون صفر کامل کرده و آپلود میکنید.

تفاوت گوگل ادز و سئو

تفاوت گوگل ادز و سئو جز پرداخت مالی برای گوگل تفاوت چندانی ندارد. تمام کارهایی که برای سئو انجام می دهید مانند: از متا تگ ها . عنوان ها و لینک گذاری صحیح به صفحه ی هدف در گوگل ادز باید رعایت شود. البته اگر شما به علاوه سئو و بهینه سازی سایت مسلط باشید. و بتوانید سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بهینه نمایید ، بهینه سازی از تبلیغات گوگلی کم هزینه تر خواهد بود.

کاهش هزینه ی گوگل ادز

برای کاهش هزینه گوگل ادز کافی است برای هر کلمه ی که قصد ادز دارید. یک صفحه ی مشخص در سایت خود تعریف کنید و آن صفحه را بهینه سازی کنید. سعی کنید url ، عنوان ، محتوا و متا تگ دقیقا با کلمه ی موردنظر همخوانی داشته باشد و متناسب با صفحه هدف باشد. تبلیغات گوگلی باید بر اساس هدف انجام گردد. و شما یک کلمه کلیدی را به عنوان هدف برای وب سایت خود تعیین می کنید و بر روی آن کار می کنید.هرچه صفحه ورودی شما با کلمه انتخابی مرتبط باشد هزینه شما کمتر میشود. اما اگر کلمه ای را انتخاب کنید که به وب سایت شما مرتبط نباشد هزینه آن برای شما بسیار بالا خواهد بود.البته تعداد رقبا و هزینه ای که هر رقیب بر روی کلمات اعمال میکند. و رقابت کلمات در سرچ گوگل میتواند در هزینه تبلیغات گوگل تاثیر گذار باشد.

ابزارهای گوگل ادز

کیورد پلنر گوگل (Keyword Planner) :

Keyword Planner ابزاری رایگان از گوگل ادز است که دیتاهای مربوط به جستجوهایی که در گوگل اتفاق می افتد. را جمع آوری می کند و از آن دیتاها برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می کند. داده های کیورد پلنز برای ایجاد کلمات کلیدی جدید برای کمپین و همچنین گسترش آنها کمک می کند. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایده های گروه تبلیغاتی ، روند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه) ، آمارهای تاریخی ، روند کلمات کلیدی ، مسابقات و مناقصه است.

ادز اکسپرس (AdWords Express)

ادز اکسپرس یک ویژگی با هدف کسب و کارهای کوچک است که تلاش می کند. با مدیریت خودکار کلمات کلیدی و ثبت آگهی ، مشکلات موجود در مدیریت تبلیغات را کاهش دهد. AdWords Express قبلاً با عنوان Google Boost معروف بود. ادز اکسپرس همچنین از مشاغل کوچک که وب سایت ندارند با پشتیبانی از آنها برای هدایت مشتریان به صفحه Google Place خود پشتیبانی می کند.

ویرایشگر گوگل ادز (Google Ads Editor)

Google Ads Editor نرم افزاری است که به کاربران امکان می دهد اکانت گوگل ادز خود را به صورت آفلاین مدیریت کنند. با این نرم افزار می توان تغییرات عمده ای در تبلیغات ایجاد کرد و تبلیغات را به صورت آفلاین ویرایش کرد. Google Ads Editor یک برنامه قابل دانلود است که همراه با Google Ads و بدون هزینه اضافی در اختیار شما قرار می گیرد. این برنامه همچنین به کاربران این امکان را می دهد که عملکرد تبلیغات خو به صورت آفلاین مانند داشبورد مشاهده کنند.

مدیریت کننده اکانت های گوگل ادز (Google Ads Manager)

Google Ads Manager که قبلاً با عنوان My Client Center) MCC) شناخته می شد. امروزه با مخفف GAM نیز شناخته می شود به کاربران امکان می دهد چندین حساب گوگل ادز خود را از طریق یک اکانت. و داشبورد مدیریت کنند.

برنامه ریزی هدف (Reach Planner)

Reach Planner ابزاری است که به کاربران امکان می دهد. میزان تبلیغات ویدیوی خود را در یوتیوب و سایتهای ویدیویی دیگر گوگل پیش بینی می کند. [۴]این ابزار به کاربران امکان می دهد مخاطبان خود را انتخاب کنند. سپس این ابزار ترکیبی از تبلیغات ویدیویی را پیشنهاد می کند که برای دستیابی به اهداف کاربران کمک می کند. این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا نتایج دستیابی به افزودنیهای خود را بر روی منحنی دستیابی مشاهده کنند.

حذف کننده آدرس IP

علاوه بر کنترل جایگاه های تبلیغاتی از طریق هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس موقعیت مکانی و استفاده از زبان. مکان های تبلیغی را می توان با حذف پرونده آدرس اینترنت پروتکل (IP) فیلتر کرد. این ویژگی به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد. که محدوده آدرس های IP مشخصی را حذف کنند تا تبلیغات آنها در آنجا ظاهر نشود. تبلیغ کنندگان می توانند حداکثر 500 دامنه آدرس IP را در هر کمپین حذف کنند.

گواهینامه پارتنر گوگل ( Google Partner)

پارتنر گوگل یک برنامه صدور گواهینامه برای گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس است. برای داشتن گواهینامه معتبر گوگل ادز ، مشتریان باید از امتحان Google Fundamentals Google Ads. و یکی دیگر از امتحانات پیشرفته ادز مانند جستجوی تبلیغات ، تبلیغات نمایش ، تبلیغات ویدیویی ، تبلیغات خرید ، گوگل آنالیتیکس و تبلیغات موبایل عبور کنند. و داشتن این مدرک نشان دهنده این است که شما یا شرکتتان در زمینه تبلیغات دارای تخصص زیادی هستید. برای اینکه فردی بخواهد این گواهینامه را داشته باشد. باید این امتحانات برنامه را بگذراند و مدارک تحصیلی دریافت شده Ads بر اساس امتحانات قبلی که فرد می گذرد متفاوت است.

تغییر Google Adwords به گوگل Google Ads

در تاریخ 24 جولای سال 2018 گوگل نام تجاری سیستم [ تبلیغات گوگل] را از گوگل ادوردز به گوگل ادز تغییر دهد در پی این تغییر شاهد اتفاقات تازه ای در سیستم تبلیغاتی گوگل بودیم ، یکی از آن ها به وجود آمدن امکان استفاده از دامنه های ایرانی با پسوند .IR بوده است ، همچنین به طور کلی پنل کاربری سیستم تبلیغات گوگل نیز ارتقا یافته و بسیار بهتر شد. با این وجود به دلیل افزایش قیمت دلار در ایران امکان استفاده عمومی از سیستم تبلیغات گوگل وجود ندارد.

تغییر پوسته رابط کاربری گوگل ادوردز

رابط کاربری گوگل ادز 2020 قابلیت دیگری نیز دارد. که با استفاده از آن شما می توانید به سادگی به تجزیه و تحلیل PPC های خود بپردازید. این قابلیت جدید امکان ارائه گزارش توسط گوگل ادز 2020 است. با استفاده از این قابلیت گوگل ادز 2020 در انواع مختلف کامپیوترهای شخصی. لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند نموداری برای کاربران ارائه می دهد. در این نمودار تعداد کلیک ها، نرخ تبدیل ها و همچنین قیمت ها نیز مشخص شده است. این مورد سبب می شود که شما به آسانی بتواند امور مرتبط با مدیریت کمپین خود را انجام دهید.

علاوه بر این، شما با استفاده از این گزارش ها می توانند تصمیمات کاربردی تری برای بهینه سازی عملکرد خود ارائه دهید. در گوگل ادز 2020 در روزهای هفته و همچنین در ساعات مختلف برای نمایش عملکرد شما. نموداری میلیه و همچنین نقشه های حرارتی را به کار می برد. استفاده از این مورد نیز سبب تسهیل تنظیمات مرتبط با زمان بندی ارائه تبلیغات و Bid Adjustment د کمپین ها تبلیغاتی مختلف می شود. در بخش cloud گوگل ادز 2020 برای مدیران کمپین تبلیغاتی گوگل عبارت های اصلی جستجو شده. و کلمات کلیدی دارای بالاترین کلیک را به نمایش در می آورد. این مورد به مدیران کمپین ها در انتخاب کلمات کلیدی منفی مناسب یا حتی تغییر کلمات کلیدی اصلی. و انتخاب کلمات کلیدی جایگزین و مناسب کمک می کند.

تکنولوژی

سیستم Ads در ابتدا در بالای موتور پایگاه داده MySQL پیاده سازی شد. پس از راه اندازی این سیستم ، مدیریت تصمیم گرفت به جای آن از Oracle استفاده کند. این سیستم بسیار کندتر شد و در نهایت ، به MySQL برگردانده شد. سرانجام ، گوگل یک سیستم مدیریت داده پایگاه داده توزیع شده عادی (RDBMS). معروف به Google F1 را به طور خاص برای نیازهای تبلیغات تبلیغاتی ایجاد کرد. که نیاز به یکنواختی قوی ، مقیاس پذیری بالا در مراکز داده و پرس و جوهای SQL قدرتمند دارد.

این رابط همچنین برای ارائه گردش کار بهتر با ویژگیهای جدید مانند ویرایش صفحه گسترده. گزارش های جستجوی جستجو و معیارهای تبدیل بهتر بازسازی شده است.

سئو-بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (Search Enginge Optimization). یعنی سئو (SEO) یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است.

معمولاً وب سایت هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند. بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می آوردند و این بازدیدکنندگان می توانند به مشتری تبدیل شوند.

سئو ممکن است انواع گوناگون جستجو را در بر بگیرد، از جمله جستجوی تصویر. جستجو در ویدئو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. ((سئو)) یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می شود. که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می شود.

از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می کنند. و همین طور کلمات کلیدی تایپ که تایپ می شوند. و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می گیرد را مورد بررسی قرار می دهد.

بهینه سازی وب سایت، شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و HTML و برنامه نویسی. و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت های نمایه سازی در موتور جستجو ترویج یک سایت. برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک های ورودی و دیکر تاکتیک های جستجوگرها است. در نتیجه در خلاصه ترین تعریف «سئو» را می توان به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.

ارتباط با موتورهای جستجو

تا سال 1997، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب سایت ها تلاش می کنند که در موتورهای جستجو آنها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب سایت ها. حتی رتبه های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود. با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نا مرتبط، دست کاری می کردند.

موتورهای جستجو اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست کاری رتبه ها، مجدداً سازگار کردند.

در سال 2005، یک اجلاس سالانه موسوم به بازیابی اطلاعات خصمانه در وب (AIR Web) صورت گرفت. تا شاغلان و محققان مرتبط با موتورهای جستجو و بهینه سازی آن را به هم مرتبط سازد. نکته قابل تأمل در مورد موتورهای جستجو این است. که نیاز نیست در تمام موتورهای جستجو سئو انجام دهید، جالب است بدانید 97% جستجوهای کل دنیا از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می شود. و کارشناسان و مدیران وب تمایل بیشتری به سئو سازی روی گوگل داشته و سئو خود را متمرکز به گوگل می کنند.

فهرست شدن

موتورهای جستجوی پیشرو مانند جستجوگر گوگل، بینگ، یاهو! جستجو، بایدو از خزنده ها جهت پیدا کردن صفحات مرتبط با نتایج جستجو الگوریتمیک خود استفاده می کنند. صفحاتی که از صفحات که ایندکس هستند. به یک موتور جستجوی دیگر لینک می شوند. نیازی به ارسال ندارد زیرا به طور خودکار پیدا می شوند.

دو دایرکتوری عمده یاهو دایرکتوری، دی مور نیازمند ارسال دستی و بازیگری انسانی هستند. شرکت گوگل، Google search Console را پیشنهاد می دهد. که یک فید نقشه سایت XML می تواند برای آن ایجاد و به طور رایگال ارسال شود. تا این اطمینان حاصل شود که تمامی صفحات، خصوصاً آنهایی که با دنبال کردن خودکار لینک ها قابل شناسایی نیستند، قابل دستیابی هستند. در گذشته یاهو، یک سرویس ارسال پرداختی داشت. که خزش را به ازای مقداری هزینه در هر کلیک تضمین می کرد. که در سال 2009، این سرویس متوقف شد.

خزنده های موتور جستجو می توانند هنگام خزش یک وبسایت، به تعداد عوامل مختلفی توجه کنند. هر صفحه ای توسط موتور جستجو ایندکس نمی شود. فاصله صفحات از دایرکتوری اساسی ممکن است یک عامل در خزش یا عدم خزش در صفحات باشد.

جلوگیری از خزش

به منظور جلوگیری از محتوای نامطلوب در ایندکس های جستجو. مدیران شبکه می توانند به عنکبوت ها (Spider) دستور بدهند. که فایل ها یا دایرکتوری های خاصی را درون فایل استاندارد robots.txt در دایرکتوری اصلی دامنه. مورد بررسی و خزش (Crawl) قرار ندهند. به علاوه، یک صفحه می تواند صراحتاً از پایگاه داده ها مورد جستجو خارج شود.

که این عمل از طریق استفاده از متا تگ های مخصوص به ربات ها صورت می گیرد. هنگامی که یک موتور جستجو از یک سایت بازدید می کند فایل robots.txt. واقع در دایرکتوری اصلی، نخستین جایی است که مورد خزش قرار می گیرد. سپس فایل robots.txt مورد تجریه و به ربات دستور می دهد. که کدام صفحات نباید مورد بررسی و خزش قرار گیرد. از آنجایی که خزنده موتور گیرنده که مدیر شبکه تمایلی به آنها ندارد. به طور معمول صفحاتی که از خزش خارج می شوند.

عبارتند از صفحات ورودی خاص، مانند صفحات مربوط به کارت های خرید و صفحات مربوط به محتوا شخصی کاربر. نظیر نتایج جستجوی حاصل از جستجو های داخلی، در مارس 2007، گوگل به مدیران شبکه هشدار داد. که باید از ایندکس شدن نتایج جستجوی داخلی جلوگیری کنند؛ زیرا این صفحات، هرزنامه جستجو هستند. در ادامه بحث گفتنی است: نبود سایت مپ نیز مانع از آن می شود که ربات درک درستی از صفحات شما داشته باشد. همواره یک سایت مپ خوب تأثیر بسیار مهمی در خزش درست و خواندن کامل صفحات شما را دارد.

افزایش برتری

از روش های مؤثر در برتری در لینک های گوگل، میتوان به سوشیال ها (صفحات اجتماعی). ساخت بک لینک های طبیعی در صفحات اجتماعی و ارسال دیدگاه در وبسایت های دیگران اشاره کرد. در این بین باید توجه کافی را داشته باشید. تا از سایت های اسپم شده لینک نگیرد. که باعث رشد منفی سایت شما خواهد شد. تکنیک های برتری دیگری که در این مقوله استفاده می شود، توجه به استاندارد های W3C است. که سئوی وبگاه را بهبود بخشیده و کمک شایانی به آن دیدگاه می کند. استفاده ازگوگلسرچ کنسول و تنظیم آن، کمک ویژه ای به رشد وبگاه ها می کند.

پیشینه سئو-تاریخچه سئو-ایندکس و روش های مؤثر در آن

پیشینه سئو-از اواسط دهه 1990 میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند. مدیران وبگاه ها و تولید کنندگان محتوا، شروع به بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو نمودند.

در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وب سایت ها باید انجام می دادند. ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک ((عنکبوت)) جهت ((خزش)) آن صفحه می فرستادند. استخراج لینک های صفحه به سایر صفحات از درون صفحه و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه، جهت ایندکس شدن بود.

فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره می کند. و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس کننده. اطلاعات مختلفی را دربارۀ صفحه استخراج می کند. لینک های موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار می گیرد.

مدیران سایت ها شروع به بازشناسی ارزش رتبه سایت خود و در دید قرار گیری آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند. که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینه سازی موتور جستجو مهیا کرد.

نسخه های اولیه الگوریتم های جستجو به اطلاعات فراهم می شود و توسط مدیران وب سایت ها، نظیر متا تک واژه های کلیدی. یا فایل ایندکس موتورهای جستجو، مانند ای ال آی وب اعتماد و اتکا می کردند. متاتگ ها یک راهنمایی برای محتوای هر صفحه فراهم می کنند. با این حال، استفاده از دیتاهای متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود. زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب سایت ها، بالقوه می تواند یک نمایش غیر دقیق از محتوای واقعی وب سایت باشد. دیتاهای نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ ها می تواند موجب رتبه بندی شدن صفحه برای جستجوهای غیر مرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه، همچنین تعدادی از ویژگی های منبع Html، یک صفحه را دست کاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند.

با تأکید بر عواملی مانند تراکم کلیدواژه کلیدی، که به طور انحصاری تحت کنترل مدیر وب سایت است. موتورهای جستجوی اولیه از سوء استفاده و دست کاری رتبه بندی رنج می برند.

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن. در تولید نتایج مرتبط تر در قبال هر جستجوی صورت می پذیرد و مشخص می شود. پایین یا نتایج نا مرتبط می تواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبه بندی پیچیده تر به این عمل پاسخ دادند. که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار می گیرند و دست کاری را برای مدیران شبکه، سخت تر می سازند.

به منظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق می یابد و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج مرتبط تری دارند. نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط است و توسط مدیران شبکه بدون وجدان کاری و با بکار گیری از کلمات کلیدی متعدد پر می شوند.

لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد. یک موتور جستجو موسوم به بک روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می شد. یعنی «رتبه صفحه» تابعی است از مقدار و قدرت لینک های ورودی. رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به صورت تصادفی شبکه را جستجو می کند. مورد دسترسی قرار می گیرد، تخمین می زند و لینک های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می کند.

در واقع، این بدان معناست که برخی لینک ها از سایر لینک ها قوی تر بوده. رتبه صفحه بالاتر احتمال قابل رویت آن صفحه توسط وب گردهای تصادفی را افزایش می دهد.

پیشینه حقوقی

در 17 اکتبر 2002، سرچ کینگ در دادگاه منطقه ای آمریکا در منطقه غربی اوکلاهاما، دادخواستی علیه موتور جستجوی گوگل داد. او ادعا کرد که تاکتیک ها و روش های گوگل در جلوگیری از هرز آگهی ها. موجب ایجاد یک تداخل زیان آور با روابط قراردادی است. در 27 می 2002، دادگاه شکایت علیه گوگل را رد کرد. زیرا سرچ کینگ نتوانست ادعایش را که می توانست منجر به دریافت خسارت شود، اثبات نماید.

در مارس 2006، کیندراستارت به دلیل رتبه بندی های موتور جستجوی گوگل، در دادگاه طرح دعوی کرد. پیش از این اقامه دعوی، وب سایت کیندراستارت از ایندکس گوگل خارج شد و ترافیک سایت تا 70 درصد کاهش یافت. در 16 مارس 2007 دادگاه منطقه ای آمریکا در منطقه شمالی کالیفرنیا (بخش سن خوزه). شکایت کیندراستارت را رد کرده و این شرکت را مکلف به پرداخت بخشی از هزینه های حقوقی گوگل کرد.

ایندکس چیست؟

مفهوم ایندکس

ایندکس Index به معنی فهرست شدن است. و وقتی می گوییم یک مطلب در گوگل ایندکس شده است یعنی این مطلب در گوگل پیدا می شود. ایندکس همان اطلاعات ثبتی است. به اطلاعاتی که ثبت شده باشد می گوییم ایندکس شده اند. هر چیزی را که شما در حافظه و ذهن خود دارید. و آن را به یاد می آورید در حافظه ما ایندکس است. بطور مثال اگر گوگل را حافظه انسان تصور کنیم تک تک صفحاتی که در گوگل پیدا می شوند. مانند تک تک خاطراتی که ما بیاد می آوریم در گوگل ایندکس شده اند.

معنی لغوی ایندکس

بنابراین با توجه به معننای لغوی این عبارت صفحات ایندکسی گوگل. به فهرست صفحات ثبتی گوگل افزوده می شود و این یعنی ایندکس شدن.

ایندکس گوکل چیست

گوگل با ربات های خود صفحات سایت را مورد بررسی قرار می دهد. و آنها را ایندکس می کند اگر صفحه توسط گوگل ایندکس نشود در نتایج جستجو به نمایش در نمی آید . برای سئو کاران خیلی مهم است که تمام صفحات سایتشان را گوگل ایندکس کند.

ایندکس کردن دستی در گوگل

صفحاتی که در گوگل شناسایی نشده و بخواهیم ایندکس کنیم در گوگل وبمستر از گزینه fetch as google انتخاب می کنیم. و در پنل سمت چپ گوگل وب مستر گزینه Crawl کلیک می کنیم. با ورود به این قسمت صفحاتی که گوگل شناسایی نکرده ایندکس می شود.

روش های ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل

1- نقشه سایت

نقشه سایت به موتورهای جستجو معرفی کنید.

2- معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول یا وبمستر

یک اکانت گوگل بسازید و در قسمت گوگل وبمستر ثبت نام کرده و لینک سایت خود را اضافه کنید. به قسمت Optimiaztion و بعد sitemap بروید و لینک نقشه سایت خود را در آنجا اضافه کنید.

3- نصب گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس فرآیند مختلفی دارد و یکی از ویژگی های آن تعداد بازدید کننده ها. نوع کانال های ورودی و میزان ورودی از هر کدام، و بسیاری اطلاعات دیگری را در اختیار شما قرار می دهد. اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می دهد که متوجه شوید که چرا سایت و صفحه شما ایندکس نشده است.

پیشینه سئو

4- آدرس سایت را در موتورهای جستجو ثبت کنید

که زمانی طولانی از شما نمی گیرد فقط وارد سرچ کنسول می شوید لینک سایت خود را ثبت کنید.

5- ایجاد شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک، و… حتما در کسب و کار خود شبکه اجتماعی اختصاصی ایجاد کنید موتورهای جستجو. با استفاده از لینک های ورودی به سایت شما، وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد.

6- تولید محتوا

امروژه در گوگل تولید محتوا حرف اول را می زند وقتی کاربر وارد سایت شما می شود اطلاعات جامع و کامل باشد. و این کار باعث می شود کاربر در سایت شما زمانی طولانی بماند برای افزایش سرعت ایندکس گوگل تولید محتوا بسیار تأثیر گذار است.

تجارت الکترونیک – Electronic commerce-سئو-تبادل الکترونیکی داده

تجارت الکترونیک: انجام تمام فعالیت های تجاری اعم از فرآیند خرید. فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های رایانه ای و اینترنت است.

در نگاهی جامعتر و از منظر خود مفهوم تجارت، تجارت الکترونیکی نه تنها مواردی را در بر می گیرد. که در آن «تبادل الکترونیکی داده» استفاده شده، بلکه فناوری های قدیمی تر همچون تلکس و تلکپی را هم شامل می شود. چرا که تجارت و تبادل اطلاعات و معامله در هر بستری در مفهوم تجارت است. و اشاره به تجارت الکترونیکی صرفاً اشاره مستقیم به روش و بستر تبادل اطلاعات و انجام معامله دارد.

تجارت الکترونیک باعث گسترش فناوری هایی مانند تجارت همراه، انتقال وجوه الکترونیک، مدیریت زنجیره تأمین. بازاریابی اینترنتی، پردازش معاملات آنلاین، تبادل الکترونیکی دیتا (EDI)، نرم افزارهای مدیریت موجودی و سیستم های جمع آوری خودکار دیتا می شود. در عوض تجارت الکترونیک خود توسط پیشرفت های فنی در صنعت نیمه هادی به حرکت در می آید. تجارت الکترونیک در واقع شامل تمام روشهایی است که مدیرت و اجرای یک عمل بواسطه حضور غیر مستقیم افراد انجام می گیرد.

تجارتِ الکترونیکی به شکل کنونی در سال 1991 میلادی محقق شد. از آن زمان هزاران کسب و کار و تجارت وارد این دنیا شدند. در واقع تجارتِ الکترونیکی برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد. استفاده از این فناوری مانند تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر 1970 معرفی شدند. و به شرکت ها و سازمان ها اجازه ارسال اسناد الکترونیک، می دهد. رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشین تحویلدار خودکار و تلفن بانک در دهه 1980 باعث فرم گیری تجارت الکترونیک شد.

نوع دیگر تجارتِ الکترونیکی سیستم رزرواسیون هواپیمایی به وسیلۀ Saber در آمریکا و Travicom در بریتانیا، ارائه شده است. در 1990، تیم برنرزلی مرورگر وب جهان گسترده را اختراع کرد. و شبکه ارتباطی آکادمیک را به سیستم ارتباطی. هر روز و برای هر شخص در جهان وسیع دگرگون ساخت که اینترنت یا www می نامند. سرمایه گذاری تجارت بر روی اینترنت بخاطر کافی نبودن سرمایه گذاری، کاملاً محدود بود. اگرچه اینترنت محبوبیت جهانی گسترده ای در حدود 1994 با استفاده از مرورگر وب Mosaic پیدا کرده بود.

معرفی پروتکل های امنیتی و DSL (اشتراک خط دیجیتال) که ارتباط مستمر با اینترنت را اجازه می داد حدود 5 سال طول کشید. البته در سال 2000 بحران The dot-com bust باعث ورشکستگی بسیاری از شرکت های تجاری بزرگ شد. و نتایج ناگواری را به وجود آورد که این امر بازبینی قوانین و افزایش مزایا و امکانات تجارتِ الکترونیک را دی پی داشت. تا انتهای سال 2000، خیلی از شرکت های تجاری آمریکایی و اروپایی سرویس هایشان را از طریق اینترنت ارائه دادند.

از آن موقع مردم به کلمه ای به عنوان تجارتِ الکترونیکی با توانایی خرید کالاهای گوناگون از طریق اینترنت. با استفاده از پروتکل های امنیتی و سرویس های پرداخت الکترونیکی که در آن مشارکت کردند، آشنا شدند. و از این زمان رقابت شدید بین شرکت ها وسازمان ها شدت گرفت و با گذشت زمان هم این رقابت نزدیک تر و بیشتر شد. جالب این که تا پایان سال 2001 بیش از 220 بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفت. و در همین سال مدل تجارت الکترونیکی B2B حدوداً 700 میلیارد تراکنش داشت.

و در سال 2007 سهم تجارتِ الکترونیک در خرده فروشی کل دنیا 3.4% بوده است. که آن را در سال 2010 5.1% اعلام نمودند. که این آمار، رشد سریع این شیوه تجارت کردن را می رساند. امروزه با افزایش حضور مخاطبان تجاری در شبکه های اجتماعی، این قابلیت در ایکامرس و تجارت الکترونیکی فراهم شده است. که تعاملات و رفتار ارائه کننده کالا و خدمات در بستر تجارت الکترونیکی. نه با یک بازدید کننده ناشناس یک وب سایت، بلکه با یک فرد کاملاً شناسایی شده ای. که با کمک هوش مصنوعی حتی سلایق او نیز بر ما آشکار است تغییر یابد.

به عبارتی دیگر اکنون در لحظه تماس، می توان حتی سریعاً به سراغ ارائه بهترین پیشنهاد برای مخاطب نمود. و چیدمان ارائه کالا و محصول را مطابق سلیقه و سوابق رفتاری او تنظیم و ارائه نمود. تکنولوژی واقعیت افزوده و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جزو روندهای 2018 تجارت الکترونیکی می باشند.


انواع تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی را می توان از حیث تراکنش ها (Transactions) به انواع مختلفی تقسیم نمود که بعضی از آنها عبارتند از:

فرآیند ارتباط بنگاه و بنگاه (B2B): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند، که طرفین معامله بنگاه ها هستند.

ارتباط بنگاه و مصرف کننده (B2C): به الگویی از تجارت الکترونیکی گویند. که بسیار رایج بوده و ارتباط تجاری مستقیم بین شرکت ها و مشتریان می باشد.

ارتباط مصرف کننده ها و شرکت ها (C2B): در این حالت اشخاص حقیقی. به کمک اینترنت فراورده ها یا خدمات خود را به شرکت ها می فروشند.

شیوه ارتباط مصرف کننده با مصرف کننده (C2C): در این حالت ارتباط خرید و فروش بین مصرف کنندگان است.

ارتباط بین بنگاه ها و سازمان هایی دولتی (B2A): که شامل تمام تعاملات تجاری بین شرکت ها و سازمان های دولتی می باشد. پرداخت مالیاتها و عوارض از قبیل تعاملات محسوب می شوند.

ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): الگویی بین دولت و توده مردم می باشد. که شامل بنگاه های اقتصادی، موسسات دولتی وو کلیه شهروندان می باشد. این الگو از مؤلفه های دولت الکترونیک می باشد.

ارتباط بین دولت ها (G2G): این الگو شامل ارتباط تجاری بین دولت ها در زمینه های شبیه واردات و صادرات می باشد.

ابته باید گفت که انواع بالا کاملاً مستقل از هم نیستند. و گاهی که تأکید بر خرید و فروش ندارند در قالب کسب و کار الکترونیکی می آیند.

ابعاد تِجارت الکترونیک شامل 2 بعد اصلی است، نوع محصول، روش تحویل و فرایند های موجود. در صورتی که تمام این ابعاد در بستر دیجیتال صورت پذیرند، این نوع کسب و کار به صورت کامل. با عنوان تِجارت الکترونیک یاد می شود. اما اگر برخی از آنها به صورت دیجیتال و برخی به صورت فیزیکی صورت پذیرند، کسب و کار به صورت کامل. در بستر تجارت الکترونیک نیست و تجارت الکترونیک جزئی می نامند.

آدرس

Iran-Tehran                                        

ارتباط با ما

Email: sorennama@gmail.com  Phone   : ۰۲۱ ۲۸۴۲ ۸۰۶۰                    

 Web Page  Builder Software

Built with Mobirise ‌

Free Offline Website Creator