چرم گاو-چرم گاوی چیست؟ و چه کاربردی دارد

چرم گاو

چرم گاو

چرم گاو-چرم گاوی چیست؟ و چه کاربردی دارد- قیمت کیف چرمی-فروش کیف چرمی

تشخیص چرم مصنوعی

روش های مختلفی برای شبیه سازی چرم گاوی و تولید آن وجود دارد. گاهی اوقات چرم اشبالت را به نحوی پرداخت می دهند که نقشی برجسته داشته باشد. و بیشتر شبیه چرم گاوی با ارزش بالا شود. تشخیص چرم مصنوعی از طبیعی چندان هم آسان نیست. امروزه با پیشرفت صنعت پلیمر و نساجی نمونه های مختلفی از چرم های مصنوعی تولید می گردد. که به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به چرم طبیعی می باشند. برای تشخیص و تمییز آن نیاز به تست و آزمایش می باشد.

ولی چرم های مصنوعی که در حال حاضر به طور عمده در صنعت کیف و کفش سازی در بازار مصرف موجود است. با روش های ساده قابل تشخیص هستند. اولین روش توجه به رنگ و مدل پشت چرم است. پشت چرم مصنوعی عموماً از جنس پارچه یا پلاستیک بوده که قابل تمایز از چرم طبیعی هستند.

این نوع تشخیص با برش دهی چرم مورد نظر راحت تر صورت می پذیرد. معمولاً چرم مصنوعی خاصیت کششی ندارد. در حالیکه چرم گاوی به هنگام خم شدگی و یا کشیدگی زیاد تغییر رنگ بسیار جزئی دارد. روش دیگر حرارت دهی چرم مورد آزمون است. چرم طبیعی در صورت حرارتی دهی با شعله کوچکی همانند کبریت یا فندک بویی نظیر بوی سوختگی مو را متصاعد می کند. در حالیکه چرم مصنوعی بویی همانند سوختن پلاستیک دارد.

نکته دیگر که باید مصرف کنندگان عزیز در نظر بگیرند. این است که بسیاری از اصطلاحاتی که در صنعت چرم استفاده می شوند. ثابت و در مجامع مختلف هماهنگ نیستند. شایع ترین اشتباهی که در این مورد رخ می دهد استفاده از اصطلاح چرم اصل است. از چرم اصل بیشتر برای توضیح چرم اشبالت که به نسبت کیفیت پایینی دارد استفاده می شود. در حالیکه فرض بسیاری از خریداران این است.

که اصطلاح چرم اصل در معنای مقابل چرم تقلبی یا چرم جعلی استفاده می شود. بسیاری از فروشندگان از اصطلاح چرم اصل برای بیان این واقعیت که محصولات آنان از چرم تقلبی نیست، استفاده می کنند. این مسأله باعث تردید در مشتریان می شود. حتی اگر محصول از چرم بسیار مقاوم و مناسب تولید شده باشد.

جهت ارتباط باما لطفاً با شماره 09361672707 تماس حاصل فرمایید.

چرم گاوی

انسان از سالهای خیلی گذشته از انواع گوناگون پوست حیوانات مثل چرم پوست گاو استفاده کرده است. بعضی از نخستین روندهای تبدیل پوست حیوانات به چرم. شامل استفاده از ابزارهایی مثل سنگ های تیز برای پاک سازی چربی پوست حیوانات و همینطور برنزه کردن پوست برای بالا بردن مقاومت آن بود. امروزه از پوست گاو برای تولید انواع محصولات چرمی مانند کیف، کفش، پالتو، کمربند و … استفاده می شود.

چرم طبیعی گاو

از پوست این حیوان به دست می آید. با دباغی پوست گاو چرمی به دست می آید. که در مغازه های چرم فروشی می بینید. بعد از پایان دباغی، چرم گاوی برای ساخت محصولات گوناگون استفاده می شود. این محصولات شامل کیف و کفش، کت و کاپشن چرمی، کمربند، مبلمان، صندلی ماشین و خیلی چیزهای دیگر است.

فواید چرم گاوی

پوست گاو برای ساخت انواع کیف، کمربند، کاپشن، پالتو، مبلمان، زین اسب و محصولات چرمی دیگر مناسب است. چرم گاوی قابلیت های خوبی را به چرم دوز عرضه می کند. که پوست های دیگر این قابلیت را ندارند .

این پوست از ضخامت کافی برخوردار است. و می توان کنده کاری های پیچیده ای روی سطح آن انجام داد. در استفاده از پوست گاو برای دوخت یک محصول چرمی با ابزارهای کاملی. که موقع کار با پوست های دیگر مورد احتیاج است، نیست؛ چون کار با آن از جمله برش و سوراخ کردن خیلی راحت است.

معایب چرم گاوی

مثل دیگر چرم ها، پوست گاو نیز معایبی دارد. و حال که با فواید آن آشنا شدیم از معایب آن هم آگاهی پیدا کنیم. نکته اول اینکه سنگین است و اگر از گاپشن چرمی استفاده می کنید. امکان دارد قدری برایتان اذیت کننده باشد. چنانچه از محصول پوست گاوی استفاده نکنید کم کم دشوارتر می شوند. و نرمی آنها از بین میرود. چنانچه به صورت مکرر آن را بپوشید نرم و راحت می مانند.

چرم پوست گاو و تفاوت آن با سایر چرم ها

باید به صورت خلاصه بیان کرد. چرم پوست گاو نه فقط یکی از شایع ترین و کاربردی ترین انواع چرم از قبل تا به حال بوده است. امکان دارد چرم گاو زیبا و شیک به نظر نیاید، لطیف نباشد و همین طور به اندازه بیشتر چرم ها انعطاف پذیر نباشد. ولی خصوصیت های مثل طول عمر و مقاومت بالا و عایق بودن، آن را به محصولی ویژه تبدیل نموده است.

انواع چرم بر اساس برش پوست گاو پرداخت آن

  • چرم کامل گاوی
  • چرم اشبالت
  • چرم جیر
  • چرم نبوک

وقتی چرم به صورت کامل و با تمام بافت بالایی پوست گاو اصلاح می شود. به آن چرم گاوی گفته می شود. چرم گاوی حتی با وجود لکه های پوستی، به دلیل دوام و ماندگاری بالا، از سایر انواع چرم گرانتر است. و متقاضی بیشتری دارد. چرم گاوی سه دسته کلی دارد. آنیلین (جوهر)، نیمه آنیلین و محافظت شده. چرم آنیلین با استفاده از رنگ های محلول برای حفظ بافت طبیعی پوست پردازش می شوند.

و رنگدانه یا پوشش سطحی ندارند. این مسأله باعث میش ود. تا به شکل طبیعی ترین چرم درآیند. ولی در برابر خراشیدگی و لکه دار شدن حساس تر هستند. چرمنیمه آنیلین با استفاده از رنگدانه ها پوشش داده می شوند. و در نتیجه لکه های بیشتری را پنهان می کنند. بنابراین این نوع چرم ها ظاهر و روکش بکنواخت تر و در نتیجه محافظت بیشتر دارند. چرم محافظت شده دارای روکشی غیرچرمی هستند که به عنوان محافظ روی چرم طبیعی گاو می چسبند.

پاسخگو هستیم